Kurser

VÅRTERMINEN 2020

Betalning sker vid första tillfället, med kort.

Du som är pensionär, sjukskriven, föräldraledig eller har ett FaR får 15 % rabatt på kurskostnaden.

Avbokningspolicy finns och efterföljs, så läs den innan du anmäler dig till en kurs.

Kurs Embodied Flow
Embodied Flow, en variant av yoga som just fokuserar på att väcka varje del av kroppen, att hylla kroppens fantastiska intelligens så kropp och knopp kan samarbeta. Här finne en möjlighet att gå djupare in kroppsmedvetenheten genom att utforska kroppens på olika nivåer. Embodied Flow är utformat av Tara Judell och Scott Lyons och grundar sig i fem principer (läs mer på embodiedflow.com). Yogaklasserna utformas utifrån dessa principer, med en intention att dessa även ska kunna appliceras i livet. Själva klasserna är tänkta som en meditation i rörelse och musik är ofta ett element som används för att stärka upplevelsen. Ingen förkunskap behövs. Endast en nyfikenhet och en gnutta mod i att våga vara lära känna sig själv lite mer.

Yogalärare: Annika Wincent

Tid: Måndagar kl  17.30-19.00 med start v 4, 10 tillfällen

Investering: 1600 kr, betalas med kort vid första tillfället.

Var vänlig och läs avbokningspolicyn innan du anmäler dig.


Kurs ViryaRehab
Den här kursen passar dig som både vill arbeta med att förbättra din styrka, stabilitet och mobilitet. Du kanske har smärta i axlar, nacke och rygg och känner dig att det påverkar din vardag. Eller så vill du hitta en djupare kontakt med din kropp och dess förmåga.

ViryaRehab har ett fokus på att bygga just styrka, stabilitet och flexibilitet oavsett dina förutsättningar. Vi arbetar både mot vägg, med stol och på golvet med klossar, bolster och band.

Vi kommer även att avsluta klasserna med YogaNidra, en form av meditation, för djup avslappning, som utförs liggande.

Yogalärare: Maria Svalin

Tid: Måndagar kl 19.15-20.45 med start v 5, 10 tillfällen

Investering: 1600 kr, betalas med kort vid första tillfället.

Var vänlig och läs avbokningspolicyn innan du anmäler dig.

Kurs Restorative Yoga
Den här kursen vänder sig till dig som av olika anledningar behöver varva ner, få återhämtning och som ger din kropp och knopp en stund av paus. Restorative Yoga utförs sittandes eller liggandes med bolster, filtar och annat stöd för att du ska kunna hitta en så behaglig position som möjligt och då kan låta kroppen mjukna.

Du har på dig kläder som gör det lätt för dig att röra på dig, men också extra tröja, strumpor, scarf kan vara skönt att ha så att du inte blir kall.

Yogalärare: Maria Svalin

Tid: Tisdagar kl 17.45-19.00 med start v 5, 10 tillfällen

Investering: 1600 kr, betalas med kort vid första tillfället.

Var vänlig och läs avbokningspolicyn innan du anmäler dig.

Kurs Virya Strenght & Mobility
Kursen riktar sig till dig som vill förbättra din styrka, rörlighet, kroppsmedvetenhet samt uppleva yogans positioner och din kropp från ett nytt perspektiv. Vi arbetar med mobilitet, dvs styrka och flexibilitet för att bygga upp en funktionell rörlighet och kroppskännedom.

Vi utforskar somatisk meditation och YogaNidra som främjar kontakten med din kropp.

Du har en yogavana och är van vid en fysisk yogapraktik. Du är intresserad av att lära känna flera dimensioner av din kropp och är nyfiken på fler sätt att ta dig an yogan.

Yogalärare: Maria Svalin

Tid: Tisdagar kl 19.15-20.45 med start v 5, 10 tillfällen

Investering: 1600 kr, betalas med kort vid första tillfället.

Var vänlig och läs avbokningspolicyn innan du anmäler dig.

Kurs Viryayoga fortsättning – Ta din yoga till nya nivåer
Sugen på att vässa dina chaturangor, finjustera dina krigare, nörda djupare in i biomekaniken men också livets stora och små gåtor?

På den här kursen får du testa på mer utmanande asanor och flöden men vi utforskar också i möjligheten att använda yogan som ett verktyg i vardagen.

Fortsättningskursen baseras på Viryayogans nivå 2-3 samt vinyasaflöden. Du bör ha yogat regelbundet minst ett år och vara van vid en fysisk yogapraktik.

Yogalärare: Susanne Sawander

Tid: Onsdagar kl 17.30-19.00 med start v 4, 10 tillfällen

Investering: 1600 kr, betalas med kort vid första tillfället.

Var vänlig och läs avbokningspolicyn innan du anmäler dig.

Kurs Gentle YogaFlow
Gentle Yogaflow är en kurs där vi fokuserar på vår fyra energikällor: den fysiska, mentala, emotionella och själsliga. Klasser är mjuka, dynamiska, fritt flödande och passar perfekt för både nybörjare och mer vana yogisar. Vi fokuserar på mjuka rörelser och skapar en flödande dans mellan positionerna.

Klasser har olika intentioner som “Kärlek till dig själv”, “Förlåtelse” , ”Transformation” där du har möjlighet att reflektera över olika aspekter av ditt liv, lyssna in och fördjupa ditt inre arbete.

Yogalärare: Aiste Annabella

Tid: Onsdagar kl 19.15-20.45 med start v 4, 10 tillfällen

Investering: 1600 kr, betalas med kort vid första tillfället.

Var vänlig och läs avbokningspolicyn innan du anmäler dig.

Kurs Yoga Nybörjare
Den här kursen passar dig som är ny för yoga men även för dig som har yogat en termin eller mer. Vi arbetar med att befästa grundtekniken i positioner och andning.

Vi arbetar med flera olika positioner, mediation och pranayama allt för att du ska få en större förståelse för din kropp, dess förutsättningar och möjligheter.

Yogalärare: Ann-Mari Asp

Tid: Torsdagar kl 17.30-18.45 med start v 4, 10 tillfällen

Investering: 1600 kr, betalas med kort vid första tillfället.


Kurs Yinyoga
Yinyoga passar alla och är ett utmärkt komplement till annan fysisk aktivitet såsom löpning, styrketräning och andra mer dynamiska yogaformer. I dagens samhälle behöver vi ofta balansera vår utåtriktade energi och aktivitet (yang) med avslappning och inåtvändhet (yin).

Yinyoga är en återhämtande och terapeutisk yogaform som funkar för alla kroppar; med hjälp av kuddar och andra så kallade props kan man anpassa positionerna efter sina egna förutsättningar. Känner man sig stel, har smärtproblematik i kroppen, är trött, stressad, har mycket tankar som snurrar eller har låg energi kan yinyoga vara extra välgörande.

Här fokuserar vi på kroppens bindväv istället för musklerna och det gör att vi genom att inte gå så djupt i stretchen och genom att hålla positionerna lite längre, minst 3-5 minuter. Det ger oss tid att lugna sinnet. Vi ökar vår livskraft (prana), blir mer rörliga och övar upp vår förmåga att vara närvarande.

Yogalärare: Ann-Marie Asp

Tid: Torsdagar kl 19.15-20.45 med start v 4, 10 tillfällen

Investering: 1600 kr, betalas med kort vid första tillfället.

Var vänlig och läs avbokningspolicyn innan du anmäler dig.

——————————————————————————

Avbokningspolicy

Vi lever i en värld som konstant rör sig och vi förstår att planer kan komma att ändras. Vi ser det dock nödvändigt att vi har en konsekvent policy. Vi har ansträngt oss för att göra den så rättvis som möjligt och hoppas att du håller med. Tack!

Om avbokning sker mer än två veckor innan kursens början: avbokningsavgift på 250 kr.

Om avbokning sker mindre än två veckor innan kursens början: 50 % av kursavgiften återbetalas.

Ingen återbetalning på kursavgiften om avbokning sker samma dag som kursens början eller om den sker senare.

Anahata Yoga reserverar sig rätten att ställa in kurser/program när som helst oavsett tidpunkt. Om det skulle hända, sker full återbetalning.